
Bogaty i biedny mózg
5 grudnia 2008, 09:59Robert Knight z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley odkrył różnice w funkcjonowaniu mózgu 9-10-letnich dzieci, które pochodziły z rodzin o wysokim i niskim statusie materialnym. Dotyczyły one aktywności kory przedczołowej, odpowiadającej m.in. za planowanie czy rozwiązywanie problemów.

Traktuje awatar jak realne ja
9 listopada 2009, 12:35Jak mózg traktuje awatary reprezentujące nas w wirtualnym świecie? Badania obrazowe miłośników online'owej gry World of Warcraft (WoW) ujawniły, że rejony zaangażowane w samorefleksję i ocenę siebie zachowują się podobnie podczas myślenia o ja wirtualnym i rzeczywistym.

Lekcje z mózgu dla aktorów
20 sierpnia 2010, 08:48Badacze z Goldsmiths, University of London odkryli, że aktorzy mogą rozwinąć swe umiejętności sceniczne czy filmowe, stosując neurotrening (ang. neurofeedback).

RIM w bardzo trudnej sytuacji
16 września 2011, 13:00Analitycy informują, że producent BlackBerry, firma Research In Motion, traci rynek szybciej niż przypuszczano. Pojawiają się obawy o jej płynność finansową i zdolność do realizacji wyznaczonych celów

Ile będzie kosztował Surface?
14 sierpnia 2012, 19:18W miarę zbliżania się premiery microsoftowego tabletu Surface, którą zapowiedziano na 26 października, pojawia się coraz więcej plotek na temat jego przewidywanej ceny. Paul Thurrott, znany bloger specjalizujący się w zagadnieniach związanych z platformą Windows twierdzi, że koncern z Redmond wyceni Surface’a RT podobnie, jak Apple wycenia iPada.

Microsoft zaprezentował DirectX 12
21 marca 2014, 10:55Podczas dorocznej Game Developers Conference Microsoft zaprezentował najnowszą wersję DirectX. Dwunasta już edycja funkcji wspomagających renderowanie grafiki to efekt wspólnej pracy producentów sprzętu, gier i specjalistów z Microsoftu.

Zainfekowane nielegalne pliki
29 grudnia 2015, 11:36Firma Bitsight przeprowadziła badania wśród 30 700 swoich klientów i okazało się, że w 25% z tych firm pracownicy pobierają pirackie treści. Problemem jest jednak nie sam fakt korzystania z takich treści, co niebezpieczeństwo związane z ich pobieraniem. Z badań Bitsight wynika bowiem, że 38% pirackich gier i 43% pirackich aplikacji było zarażonych szkodliwym oprogramowaniem.

Apple inwestuje w sztuczną inteligencję i rzeczywistość rozszerzoną
28 lipca 2016, 08:22Tim Cook, dyrektor wykonawczy Apple'a, poinformował, że jego koncern będzie inwestował w sztuczną inteligencję i rzeczywistość rozszerzoną. Cook przywołał tutaj sukces gry Pokemon GO i zapewnił, że Apple już od pewnego czasu sporo inwestuje w rzeczywistość rozszerzoną i ma doświadczenie w pracach nad nią

Światła i melodyjki z kasyna sprzyjają bardziej ryzykownemu zachowaniu
30 października 2018, 10:54Migające światła i melodie wygrywane przez automaty w kasynach sprzyjają ryzykownemu podejmowaniu decyzji.

Nowe wpisy na Krajowej Liście Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego
1 lutego 2021, 13:01Decyzją ministra kultury, dziedzictwa narodowego i sportu na Krajową Listę Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego wpisano carillonową muzykę w Gdańsku, chodzenie z kozą na Kujawach i hafciarstwo z nadwiślańskiego Urzecza.